انواع شیلنگ براساس کاربرد و کیفیت!

مطالب مرتبط

سیستم های هیدرولیک نیاز به حرکت سیال هیدرولیک بین اجزا دارند که با استفاده از شیلنگ های هیدرولیک انجام می شود این شیلنگ ها نسبتا سفت هستند و اغلب دارای چندین لایه تقویت کننده هستند.

ما اجزای یک شلنگ هیدرولیک، نحوه انتخاب شیلنگ هیدرولیک مناسب برای کاربرد شما و کاربردهای معمولی را پوشش می دهیم.

شیلنگ آب متری به طور خاص برای سیستم های هیدرولیک طراحی شده است آنها روغن یا آب با فشار بالا را بین پورت های سیال پمپ ها و محرک ها منتقل می کنند، جایی که روغن یا آب برای ایجاد حرکت مکانیکی استفاده می شود.

همانطور که در شکل 2 مشاهده می شود، آنها از سه لایه مختلف تشکیل شده اند: یک هسته یا لوله داخلی، یک لایه یا اینله های تقویت کننده، و یک پوشش خارجی، همانطور که در شکل 2 مشاهده می شود.

لایه داخلی در تماس مستقیم با سیال است بنابراین، آنها باید از نظر شیمیایی با سیال سازگار باشند لایه تقویتی از فولاد، مس یا منسوجات با مقاومت کششی بالا تشکیل شده است.

این لایه استحکام لازم را برای لوله داخلی فراهم می کند و کاربردهای فشار بالا را تسهیل می کند آرماتورها می توانند طراحی مارپیچ، مارپیچ یا بافته داشته باشند پوشش بیرونی شلنگ به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند و باید با محیط کار سازگار باشد.

شیلنگ هیدرولیک برای انتقال سیال هیدرولیک از شیلنگ آب باغبانی استفاده می شود که نیروی مورد نیاز ماشین آلات را برای انجام کار خود فراهم می کند سیال هیدرولیک همچنین از اجزای دستگاه محافظت می کند.

انواع مختلف سیالات هیدرولیک در زیر ذکر شده است:

سیال مبتنی بر نفت: از سایش و پارگی، اکسیداسیون، خوردگی و فشار شدید محافظت می کند.
سیال مبتنی بر آب: به دلیل محتوای بالای آب برای مقاومت در برابر آتش استفاده می شود.
سیال مبتنی بر مصنوعی: مقاومت در برابر آتش، اصطکاک کم، پایداری حرارتی را فراهم می کند و برای کاربردهای با دمای بالا و فشار بالا مناسب است.
معیارهای انتخاب و نکات مورد توجه
معیارهای انتخاب زیر باید قبل از انتخاب شیلنگ گاز نسوز برای برنامه شما در نظر گرفته شود:

جنس: مواد شیلنگ هیدرولیک باید با سیال هیدرولیک در تماس با آن سازگاری شیمیایی داشته باشد شیلنگ به طور کلی از لاستیک مصنوعی مانند NBR (نیتریل)، EPDM (مونومر اتیلن پروپیلن دی ان) و SBR (لاستیک استایرن-بوتادین) ساخته شده است.

با این حال، آنها همچنین می توانند ترموپلاستیک، تفلون یا سیلیکون باشند شیلنگ های لاستیکی مصنوعی برای استفاده با روغن های هیدرولیک مناسب هستند.

فشار: شیلنگ هیدرولیک باید بتواند حداکثر فشار کاری را تحمل کند، از جمله نوک فشاری که ممکن است در حین کار رخ دهد
دما: شیلنگ هیدرولیک باید بتواند به راحتی در یک محدوده دمایی مشخص کار کند.

قرار گرفتن در معرض دمای بالا برای مدت طولانی می تواند باعث شود که شیلنگ آب توالت فرنگی انعطاف پذیری خود را از دست بدهد برای چنین کاربردهایی باید از شیلنگ هیدرولیک با دمای بالا استفاده کرد.
طول: طول شلنگ باید به اندازه ای باشد که امکان خم شدن و خم شدن در حین حرکت قطعات ماشین آلات را فراهم کند.
قطر: قطر داخلی شیلنگ باید با سرعت جریان سیال برای کاربرد سازگار باشد هرچه قطر کوچکتر باشد، سرعت بیشتر است این سرعت بالا باعث ایجاد گرمای اضافی، اصطکاک و تلاطم در سیستم می شود.
شعاع خمشی: شعاع خمشی حداقل شعاعی است که یک شیلنگ حلقه دار می تواند بدون آسیب رساندن به شلنگ به آن برسد.

خم شدن نباید در ابتدای اتصالات انتهای شلنگ رخ دهد زیرا ممکن است منجر به نشتی در اتصالات شلنگ شود خم شدن های محکم می تواند تلاطم سیال هیدرولیک را افزایش دهد که می تواند به لایه داخلی شیلنگ آسیب برساند.

  • منابع:
    1. Hydraulic hose
  • تبلیغات: 
    1. جنبه های ضروری روز ماندن علوم افرادی بسیار پرمشغله
    2. ویتامین های موجود در خرما
    3. رژیم غذایی روزانه با غذاهای مغذی طبیعی تر
    4. قدیمی ترین خانه در گیلان موجب ثروتمند شدن صاحبش شد