با استفاده از روغن موتور zado پوست خود را برنزه کنید!!!

مطالب مرتبط

اگرچه علامت گذاری روی برچسب روغن موتور ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما درک آنها دشوار نیست، فقط باید بدانید چگونه آنها را بخوانید.

اولین پارامتری که باید به آن توجه کرد ویسکوزیته است، هرچه پایین تر باشد، مقاومت روغن و موتور در هنگام راه اندازی و کارکرد کمتر می شود.

روغن موتور zado با ویسکوزیته پایین به عنوان مثال 0W-30، 5W-30، 0W-40 برچسب‌گذاری شده‌اند و دارای خواص حفاظتی استثنایی در دمای پایین هستند.

5W-40 یک مصالحه است، یعنی روغن هایی با سطح ویسکوزیته متوسط. 10W-40، 15W-40 به معنای ویسکوزیته بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر حرکت است.

20W-50 ویسکوزیته بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر حرکت است، اما همچنین محافظت بهتری از موتور در دماهای بالا دارد. ن

وع روغن نیز ممکن است روی برچسب ذکر شود – معدنی، مصنوعی یا نیمه مصنوعی.

موضوع دیگر کیفیت روغن است. کلاس های کیفیت را می توان بر اساس استانداردهای ACEA (انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا) یا API (موسسه نفت آمریکا) توصیف کرد.

روغن

اولی روغن ها را به روغن های در نظر گرفته شده برای موتورهای بنزینی (علامت A)، برای موتورهای دیزلی (حرف B) و موتورهای بنزینی با مبدل های کاتالیزوری و موتورهای دیزلی با فیلترهای DPF (حرف C) تقسیم می کند.

بعد از حرف یک عدد در محدوده 1-5 قرار می گیرد که هر چه عدد در محدوده 1-3 بیشتر باشد کیفیت بالاتری دارد.

علامت 4 برای روغن های در نظر گرفته شده برای اتومبیل هایی با تزریق مستقیم سوخت و 5 – برای روغن هایی که به شما امکان می دهد فواصل تخلیه را افزایش دهید (موتورهای بنزینی – A5) و کاهش مصرف سوخت (دیزل – B5) اختصاص دارد.

در مورد کلاس‌های کیفیت API، روغن‌های موتورهای بنزینی با حرف S و حرف بعدی الفبا، به عنوان مثال SJ مشخص می‌شوند (هرچه حرف بیشتر باشد، کیفیت روغن بالاتر است).

همین امر در مورد روغن موتورهای دیزل نیز صدق می کند، نام آنها با حرف C شروع می شود و با حرف بعدی، به عنوان مثال، CG پایان می یابد.

امروزه بالاترین کلاس ها طبق API SN و CI هستند، بسیاری از سازندگان خودرو استانداردهای خود را بر اساس آزمایش‌های دینامومتر موتور و آزمایش‌های جاده معرفی می‌کنند. چنین استانداردهایی دارند فولکس واگن، MAN، رنو یا اسکانیا.

اگر تاییدیه های سازنده روی بسته بندی وجود داشته باشد، به این معنی است که روغن برای بررسی خواص آن تحت آزمایشات سخت قرار گرفته است.

بسته بندی همچنین ممکن است حاوی اطلاعاتی در مورد توصیه های سازنده باشد.

کاسترول سال‌هاست که با خودروسازان همکاری می‌کند و روغن‌های این برند برای موتور خودروهایی مانند بی‌ام‌و، فورد، سیت، ولوو، فولکس واگن، آئودی، هوندا یا جگوار توصیه می‌شود که نه تنها روی بسته‌بندی روغن، بلکه روی بسته‌بندی روغن‌ها یافت می‌شوند.