با خوردن آرد سوخاری بدن خود را در تابستان خنک نگه دارید

مطالب مرتبط

آرد گندم آردی است که از کل هسته گندم آسیاب می شود. دو نوع آرد گندم وجود دارد، آرد گندم نرم و آرد گندم سفت. آرد گندم نرم دارای گلوتن بسیار کم است، در حالی که آرد گندم سفت حاوی گلوتن بالایی است. آرد گندم برای مصارف بسیاری در سراسر جهان استفاده می شود. در نیجریه از آرد گندم به عنوان پرستو برای خوردن با سوپ های خوشمزه استفاده می شود. این مقاله به بررسی فواید آرد گندم برای سلامتی می‌پردازد.

با این حال، اجازه دهید ابتدا ارزش غذایی آرد گندم را بررسی کنیم.

آرد گندم سرشار از کربوهیدرات، فیبر غذایی و پروتئین است. با این حال، قند و چربی کم است. 100 گرم آرد گندم تقریباً 360 کالری دارد.

1. چاقی را کنترل می کند
اگرچه ثابت شده است که آرد سوخاری به کاهش وزن افراد کمک می کند، زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان از آن سود می برند. بنابراین، مصرف منظم این محصول کامل می تواند به افراد مبتلا به چاقی کمک زیادی کند و منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود.

2. سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند
آرد گندم سرشار از فیبر غذایی و سبوس است. مطالعات نشان می دهد که اجزای سبوس گندم به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند و برخی از باکتری های سالم روده شما را تغذیه می کنند. خوردن آرد گندم همچنین ممکن است با جلوگیری از یبوست، سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند.

3. از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند
سرطان روده بزرگ یکی از شایع ترین سرطان هایی است که دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات پزشکی نشان داده اند که مصرف غلات کامل مانند آرد گندم ممکن است در پیشگیری از سرطان روده بزرگ مفید باشد. خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند آرد گندم می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  • منابع:
  1. 7 Proven Health Benefits Of Wheat Flour