با ملات خشک آماده کف حمام خود را براق کنید!!!

مطالب مرتبط

ملات خشک اساساً مخلوطی از انواع مختلف سیمان یا آهک، مواد افزودنی و سنگدانه‌ها با دانه‌بندی بیش از 4 میلی‌متر است.

تفاوت آن با ملات تولیدی “درجا” این است که محصول با دوز دقیق اجزای آن و مطابق با نسخه های فنی و مقررات جاری از کارخانه خارج می شود. به سادگی آن را در محل در مناسب ترین مکان که می توان تنها با اضافه کردن آب به ترکیب نهایی رسید، رها کنید.

فناوری توسعه یافته در کارخانه تولید ملات خشک آماده هم کیفیت و هم ترکیب دقیق محصول را تضمین می کند.

تقاضا و کنترل بیشتر کار ساختمانی منجر به توسعه بیشتر مواد مورد استفاده برای این منظور شده است که از جمله آنها ملات و به ویژه ملات خشک است.

تكنولوژي اخير ملات ها در دهه هاي اخير منجر به كنار گذاشتن ملات هاي توليد شده در محل به نفع ملات هاي صنعتي تهيه شده به صورت خشك و سپس مخلوط شدن در محل شده است.

ملات

ساخت کارخانه اجازه می دهد تا دقت بیشتری در دوز و اختلاط هر یک از اجزای لازم برای تهیه ملات وجود داشته باشد که به ملات کیفیت و تضمین بالایی برای سازنده می بخشد که با آماده سازی دستی به سختی به دست می آید. عملا وجود ندارد و یا به صورت حجمی و تقریبی انجام می شود.

اگرچه روش های زیادی برای طبقه بندی آنها وجود دارد، اما می توان گفت که از نظر نوع کاربرد می توان آنها را به ملات های معمولی، ملات هایی که به مقدار زیاد در محل ساخت و ساز استفاده می شود و ملات های مخصوص تقسیم کرد که آن را برای کاربردهای خاص تر مناسب می کند.

به طور کلی به مقدار کمتری از محصول نیاز دارند.

مهم‌ترین آنها ملات‌های گچی هستند که برای گچکاری دیوارها یا دیوارهای آجری یا بلوکی استفاده می‌شوند که بسته به ویژگی‌های مورد نظر سختی، نفوذناپذیری، پلاستیسیته و چسبندگی می‌توانند سیمان، آهک، گچ یا مخلوط باشند.

یکی دیگر از کاربردهای معمول استفاده از سنگ تراشی است، یعنی چسباندن آجر یا بلوک برای ساخت دیوارها.

این خمپاره ها عموماً بر اساس مقاومتشان بر اساس استاندارد UNE-EN998-2 در M-2.5، M-5، M-7.5، M-10، M-15 طبقه بندی می شوند که مقدار عددی نشان دهنده مقاومت آن بر حسب MPa است.