با چوب دارچین عمده رنگ لنزهای چشم خود را تغییر دهید!!!

مطالب مرتبط

چوب دارچین مملو از آنتی اکسیدان های محافظ مختلف است که آسیب رادیکال های آزاد را کاهش داده و روند پیری را کند می کند.

در واقع، محققان تاکنون حداقل 41 ماده نگهدارنده مختلف موجود در دارچین را شناسایی کرده اند.

بر اساس مقیاس ORAC که برای اندازه گیری غلظت آنتی اکسیدان ها در غذاهای مختلف استفاده می شود، دارچین ۷ مورد از همه غذاها، گیاهان و ادویه ها را تشکیل می دهد.

در یک مطالعه با مقایسه فعالیت آنتی اکسیدانی 26 ادویه، دارچین برنده در نظر گرفته شد و همچنین ثابت شد که آنتی اکسیدان ها از بسیاری از گیاهان و ادویه های دیگر از جمله سیر، آویشن، رزماری و آویشن بالاتر است.

فواید چوب دارچین عمده به محتوای چندین نوع آنتی اکسیدان خاص از جمله پلی فنول ها، اسید فنولیک و فلاونوئیدها نسبت داده می شود.

این ترکیبات با استرس اکسیداتیو در بدن مبارزه می کنند و به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک می کنند.

دارچین

آنتی اکسیدان های مختلف موجود در دارچین به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن و جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک می کند.

همچنین ممکن است به محدود کردن تجمع اکسید نیتریک در خون و جلوگیری از پراکسیداسیون چربی کمک کند، که هر دو ممکن است خطر ابتلا به اختلالات مغزی، سرطان، بیماری قلبی و سایر شرایط مزمن را کاهش دهند.

آنتی اکسیدان های موجود در چوب دارچین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند، که می تواند به کاهش خطرات بیماری قلبی، سرطان، زوال شناختی و موارد دیگر کمک کند.

محققان انواع مختلفی از فلاونوئیدها را در دارچین شناسایی کرده اند. همه آنها در مبارزه با سطوح خطرناک التهاب در بدن بسیار موثر بودند.

از آنجایی که دارچین تورم را کاهش می دهد و از التهاب جلوگیری می کند، ممکن است در مدیریت درد نیز مفید باشد، مطالعات نشان می دهد که دارچین به کاهش درد عضلانی، کاهش درد قاعدگی، کاهش شدت واکنش های آلرژیک و کاهش سایر علائم درد مرتبط با افزایش سن کمک می کند.