تاثیرات موثر نخود سیاه در کاهش کلسترول

مطالب مرتبط

کاهش کلسترول
فیبر محلول در نخود کرمانشاه به اسیدهای صفراوی متصل می شود و از جذب آنها توسط بدن جلوگیری می کند و در نتیجه سطح کلسترول را کاهش می دهد.

مصرف روزانه حدود ¾ فنجان نخود به کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل تری گلیسیرید کمک می کند علاوه بر این، فیبر رژیمی نخود سیاه نسبت به سایر غذاها برتر است.

4. قند خون و شاخص گلیسمی پایین (GI) را تثبیت می کند:
فیبر محلول در نخود سیاه، جذب و آزادسازی قند خون را کنترل می کند علاوه بر این، نخود دارای شاخص گلیسمی پایین 28 تا 32 است که به این معنی است که کربوهیدرات موجود در آن به آرامی تجزیه شده و هضم می شود.

این با کنترل اشتها به کاهش وزن کمک می کند GI پایین باعث می شود قند خون به طور متوسط ​​افزایش یابد و به آرامی منجر به کاهش سطح قند خون شود مصرف ½ فنجان نخود سیاه در روز تنها در یک هفته در کنترل قند خون موثر است.

همانطور که قبلاً گفته شد، کربوهیدرات های موجود در حبوبات مانند نخود سیاه کیلویی به آرامی هضم می شوند و در نتیجه سطح قند خون را کاهش می دهند این به مقاومت به انسولین کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

6. منبع عالی آهن:
نخود سیاه به عنوان منبعی غنی از آهن می تواند از کم خونی جلوگیری کرده و سطح انرژی شما را افزایش دهد این به ویژه برای زنان باردار یا شیرده و همچنین کودکان در حال رشد مفید است آهن با انتقال اکسیژن از ریه ها به تمام سلول های بدن، نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین دارد و جزء مهمی از سیستم های آنزیمی برای تولید انرژی و متابولیسم است.

7. منبع خوب پروتئین برای گیاهخواران:
نخود آبگوشتی منبع جایگزین پروتئین برای گیاهخواران است زیرا این حبوبات در ترکیب با غلات کامل یا پروتئین گندم کامل، مقادیر قابل توجهی پروتئین را فراهم می کند که قابل مقایسه با گوشت و لبنیات است و همچنین فاقد کالری بالا یا چربی های اشباع شده است.

8. مفید برای زنان:
مواد مغذی گیاهی به نام ساپونین ها به عنوان آنتی اکسیدان برای کاهش خطر سرطان سینه، جلوگیری از پوکی استخوان و به حداقل رساندن گرگرفتگی در زنان یائسه عمل می کنند خوردن نخود تفت داده شده با شکر قهوه ای و دسی روغنی به درمان لوکوره کمک می کند نوشیدن آب جوشانده با نخود از سقط جنین جلوگیری می کند.

9. درمان اختلالات گوارشی:
نخود برای مشکلات گوارشی ذخیره کنید

نخود سیاه سرشار از فیبر غذایی است که 2/3 آن شامل فیبر نامحلول است که برای حفظ سلامت دستگاه گوارش حیاتی است فیبر با کاهش فشار روی روده، خطر ابتلا به بیماری دیورتیکولیت دردناک و یبوست را کاهش می دهد.

در صورت اسهال خونی، 2 مشت دانه نخود فرنگی را یک شب در 500 میلی لیتر آب خیس کنید و بعد از صاف کردن، صبح روز بعد برای تسکین، این آب را بنوشید برای درمان یبوست نخود سیاه 1401 را یک شب در آب خیس کنید و صبح بعد از پاشیدن پودر زنجبیل و زیره زیره (جیرا) بخورید و آب جدا شده را بنوشید.

  • منابع:
    1. 19 Amazing Benefits Of Black Chickpeas (Kala Chana) For Skin, Hair And Health
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…