تغییر شکل خرمای زاهدی 1401 به دلیل شرایط اقلیمی همه را متعجب کرد!!!

خرما، چه تازه و چه خشک، گنجینه ای از مواد مهم برای سلامتی است.

آنها مورد توجه ورزشکاران هستند و همچنین به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی یا حمایت از هضم غذا کمک می کنند.

خرما میوه های درخت خرما است – یک درخت میوه باستانی که از دوران ماقبل تاریخ کشت می شده است.

در حال حاضر، نخل خرما عمدتاً در جنوب غربی آسیا، شمال آفریقا و جنوب ایالات متحده یافت می شود.

یک نخل بالغ می تواند تا 40 متر ارتفاع داشته باشد و دارای 40 خوشه میوه است – هر یک از آنها حدود 30 خرما دارد.

ارزش غذایی و خواص سلامتی خرما، آن را نان زندگی نامیده است، در حالی که خود نخل را درخت زندگی نامیده اند.

خرما – ارزش غذایی. در چه شکلی بهترین هستند؟

خرمای زاهدی 1401 به صورت تازه یا خشک موجود است. هر دو منبع غنی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سالیسیلات ها هستند که خواصی مشابه آسپرین دارند.

خرما

خرما انواع زیادی دارد – محبوب ترین آنها Deglet Noor و Medjool هستند؛ چه ارزش غذایی دارند؟

خرمای خشک دارای ارزش غذایی مشابه میوه خام است، استثناء محتوای فیبر است، خرمای تازه کمی کمتر از خرمای خشک است که در آن حدود 8.7 گرم در هر 100 گرم است.

خرما – خواص سلامتی. چه کسانی باید خرما بخورند؟

به گفته دانشمندان، خرما می تواند ما را از رسوب کلسترول بر روی دیواره رگ های خونی محافظت کند.

مصرف خرما به بهبود پروفایل لیپیدی کمک می کند و در نتیجه به جلوگیری از پیشرفت تصلب شرایین کمک می کند.

بنابراین، آنها همچنین می توانند خطر سایر بیماری های قلبی عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر، حمله قلبی یا سکته را کاهش دهند.

به ویژه محتوای بالای پتاسیم در خرما قابل توجه است؛ در مورد نوع دگلت نور، 100 گرم میوه حاوی 656 میلی گرم از این عنصر است و در خرمای مدجول این عنصر حتی بیشتر است – به اندازه 696 میلی گرم. چرا اینقدر مهم است؟

خوب، پتاسیم به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند و ما را از فشار خون بالا محافظت می کند.

خرما همچنین حاوی سالیسیلات های طبیعی است – موادی که مانند آسپرین عمل می کنند و در عین حال معده را تحریک نمی کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.