جلوگیری از بیماری یبوست با خوردن نعناع خشک امکانپذیر شد

مطالب مرتبط

6. به طور ذهنی علائم سرماخوردگی را بهبود می بخشد
بسیاری از درمان‌های سرماخوردگی و آنفولانزای بدون نسخه حاوی منتول نعناع و شپشک برنج، یک ترکیب اولیه در روغن نعناع هستند.

بسیاری از مردم معتقدند که منتول یک ضد احتقان بینی موثر است که می تواند احتقان بینی را از بین ببرد و جریان هوا و تنفس را بهبود بخشد.

با این حال، مطالعات متعدد نشان می دهد که منتول عملکرد ضد احتقان ندارد. همانطور که گفته شد، تحقیقات همچنین نشان می دهد که منتول می تواند به طور ذهنی تنفس بینی را بهبود بخشد (17 منبع معتبر، 18 منبع معتبر).

این بدان معنی است که اگرچه منتول به عنوان یک ضد احتقان عمل نمی کند، اما می تواند باعث شود مردم احساس کنند که از طریق بینی راحت تر نفس می کشند.

این احتمالاً برای کسانی که تحت تأثیر سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار گرفته اند، تسکین می دهد.

خلاصه
اگرچه منتول به عنوان یک ضد نصب دزدگیر ماجیکار بینی عمل نمی کند، اما می تواند با بهبود ذهنی تنفس از طریق بینی، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین دهد.

7. ممکن است بوی بد دهان را بپوشاند
آدامس با طعم نعناع و نعناع از اولین چیزهایی هستند که افراد هنگام تلاش برای جلوگیری یا خلاص شدن از بوی بد دهان به آن دست می یابند.

کارشناسان معتقدند که بیشتر این محصولات می توانند بوی بد دهان را برای چند ساعت بپوشانند. با این حال، آنها فقط بوی بد دهان را می پوشانند و باکتری ها یا سایر ترکیبات ایجاد کننده بوی بد دهان را در وهله اول کاهش نمی دهند (منبع مورد اعتماد 19، منبع معتبر 20).

از سوی دیگر، نوشیدن چای نعناع فلفلی و جویدن برگ های تازه ممکن است بتواند هم بوی بد دهان را بپوشاند و هم

باکتری ها را از بین ببرد، زیرا مطالعات لوله آزمایش اثرات ضد باکتریایی روغن نعناع را برجسته کرده است (منبع معتبر 21).

در این مطالعات، مادران شیرده پس از هر بار شیردهی نساجی مازندران پارچه، اشکال مختلفی از نعناع را در ناحیه اطراف نوک پستان قرار دادند. به طور معمول، آنها از یک اسانس به تنهایی یا مخلوط با ژل یا آب استفاده می کردند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از آب نعناع پس از شیردهی نسبت به استفاده از شیر دوشیده شده مادر در جلوگیری از ترک‌های نوک پستان و آرئول مؤثرتر است که منجر به درد کمتر نوک پستان می‌شود (منبع معتبر 14).

مطالعه دیگری به طور مشابه نشان داد که تنها 3.8 درصد از مادرانی که از ژل نعناع استفاده کردند، نخ ابریشم ترک‌های نوک پستان را تجربه کردند، در مقایسه با 6.9 درصد از مادرانی که از لانولین استفاده کردند و 22.6 درصد از مادرانی که از دارونما استفاده کردند (منبع معتبر 15).

علاوه بر این، یک مطالعه اضافی نشان داد که هم درد و هم شدت ترک‌های نوک پستان در مادرانی که اسانس منتول را بعد از هر بار تغذیه مصرف می‌کردند کاهش یافت.

  • منابع:
    1. 8 Health Benefits of Mint
  • تبلیغات: 
    1. قوانین جدید اداره کار که با اعتراضات شدید مواجه شد
    2. فرهنگ استفاده از قهوه گانودرما
    3. پیشنهاد شهرداری برای احداث پارکینگ در خارج از ساختمان
    4. حذف تدریجی زغال به عنوان سوخت