خصوصیات مهم صنایع دستی در ایران

مطالب مرتبط

با این حال، بدون شک، پرکاربردترین فلز در مصر باستان، طلا بود که به وفور از سنگ های کوارتز دار در صحرای شرقی و جنوب مصر در نوبیا و سودان استخراج می شد.

مقبره معروف توت عنخ آمون که توسط هاوارد کارتر در اوایل دهه 1920 میلادی کشف شد، بهترین گواهی بر کاربردهای فراوانی است که فلزسازان می توانستند از طلا استفاده کنند، زیرا آنها صنایع دستی چوبی سنتی را در همه چیز از ماسک مرگ پرآذین گرفته تا تابوت گرفته تا فنجان ها و دستبندها می ساختند.

و جواهرات یافت شده در مقبره به گفته هرودوت مورخ، فلزسازان مصری به عنوان ماهرترین صنعتگران جهان شناخته می شدند و آثار باقی مانده از آنها گواه صحت ادعای هرودوت است.

صنایع دستی چوبی در یونان باستان در تولید سرامیک (از کلمه یونانی ceramos به معنی “خشت خیس”) که یکی از صنایع اصلی دولتی یونان و همچنین اثری بود که به طور خصوصی توسط هنرمندان منفرد تولید می شد، به اوج خود رسید.

تولید سرامیک یونانی در پادشاهی جزیره کرت در حدود 2500 سال قبل از میلاد آغاز شد که توسط یافته های باستان شناسی در کنوسوس و گورتین نشان می دهد.

معروف‌ترین سبک سفال‌گری، سبک سیاه‌پیکر بود که در آن چهره‌هایی به رنگ سیاه بر روی زمینه‌ای قرمز خاکی (یا برعکس در سبک قرمز شکل) ترسیم می‌شدند تا داستانی را به شکل خطی بیان کنند.

این داستان‌ها می‌توانند از داستان‌های اساطیری گرفته تا روایت‌های شخصی خانوادگی متفاوت باشند و معروف‌ترین آنها توسط جان کیتس، شاعر انگلیسی، در قصیده‌ای در مورد یک کوزه‌ی یونانی تحسین شده‌اند، که در آن او فضائل «عروس کم‌نظیر آرامش» و آرزوی جوانی ابدی را می‌ستاید.

و زیبایی به تصویر کشیده شده بر روی کوزه دیگر ظروف سرامیکی آمفورایی بودند که عمدتاً برای شراب استفاده می‌شد و به وفور در لاشه‌های کشتی‌های فنیکن تانت و الیسا که در سال 1999 میلادی توسط باب بالارد کشف شد یافت می‌شد هیدریا (که عمدتاً برای آب استفاده می شود) و دهانه دو نوع دیگر از محصولات سرامیکی بودند.

دهانه یک سرامیک لبه پهن بود که توسط یک استوانه کوتاه روی یک پایه پشتیبانی می شد هر دو شکل هنوز هم امروزه به عنوان گلدان و کاسه مخلوط استفاده می شود.

رومی‌ها از فرهنگ‌هایی که قبلاً در تولید صنایع دستی شمال خود استفاده می‌کردند (همانطور که در سایر جنبه‌های فرهنگ خود انجام می‌دادند) برای خلق آثار هنری خوب استفاده می‌کردند، اما، مطابق با ماهیت عمل‌گرایانه‌شان، در صنایع دستی که سودمندتر از آن بود، سرآمد بودند.

زیبایی بزرگترین صنعتگران روم باستان لوله کش ها (از واژه لاتین plumium به معنای سرب) بودند که لوله های بزرگی را که آب را به داخل و خارج از شهر رم و اوستیا در نزدیکی آن می آورد و صنایع دستی طلاکوب هایی که سنگ هایی را شکل می دادند کار می کردند جاده ها، ساختمان ها و معابد.

از گالیسیا، اسپانیا تا تریر، در سراسر آلمان و تمام راه تا مصر، هنوز هم می‌توان هنر و صنعت سازندگان رومی را در جاده‌هایی که هنوز قابل استفاده هستند و آب‌راه‌هایی که در سراسر اروپا کشیده شده‌اند، مشاهده کرد.

  • منابع:
    1. Crafts
  • تبلیغات: 
    1. کدام نوع از عرقیات گیاهی برای بهبود و عملکرد قلب خوب است؟
    2. کیف مهمترین وسایل امروزی
    3. فواید بادام چیست
    4. با صرفه جویی کردن تبدیل به فردی ثروتمند شوید