سیب امروز در مشهد بخورید سرعت شما در دوییدن بیشتر می شود

مطالب مرتبط

سیب یکی از میوه های بهشتی است که در کشور عزیز ما رویش دارد سیب امروز در مشهد بهترین نوع سیب را در بازار ارائه داده و در این عرصه جز بهترین برندها می باشد که جایگاه خود را در صادرات به بالاترین سطح رسانده است.

در اساطیر نورس ، الهه Iðunn در Prose Edda (نوشته شده در قرن سیزدهم توسط Snorri Sturluson ) به عنوان سیب هایی به خدایان ارائه می شود که به آنها جوانی ابدی می بخشد.

محقق انگلیسی اچ آر الیس دیویدسون، سیب را به اعمال مذهبی در بت پرستی ژرمنی، که بت پرستی نورس از آن شکل گرفت، مرتبط می کند.

او اشاره می‌کند که سطل‌های سیب در محل دفن کشتی اوزبرگ در نروژ پیدا شده است، میوه و آجیل (که Iðunn به عنوان آجیل در Skáldskaparmál تبدیل شده است) در گورهای اولیه پیدا شده است.

اقوام ژرمنی در انگلستان و جاهای دیگر در قاره اروپا، که ممکن است معنایی نمادین داشته باشند، و آجیل هنوز هم نماد باروری در جنوب غربی انگلستان است.

دیویدسون به ارتباط بین سیب و وانیر، قبیله ای از خدایان مرتبط با باروری در اساطیر اسکاندیناوی اشاره می کند و به نمونه ای از یازده “سیب طلایی” اشاره می کند که توسط اسکرنیر، که به عنوان پیام آور خدای اصلی وانیر عمل می کرد، برای جلب نظر گرور زیبا داده شد.

سیب

فریر در مصراع 19 و 20 Skírnismál دیویدسون همچنین به ارتباط بیشتر بین باروری و سیب در اساطیر اسکاندیناوی در فصل 2 حماسه ولسونگا اشاره می کند: زمانی که الهه اصلی فریگ برای پادشاه ریر یک سیب می فرستد پس از اینکه او برای اودین برای یک کودک دعا می کند، پیام رسان فریگ (در ظاهر یک کلاغ) در حالی که بالای الف می نشیند، سیب را در دامانش می اندازدو

مصرف سیب توسط همسر ریر منجر به حاملگی شش ساله و تولد پسرشان (با عمل سزارین ) قهرمان Völsung می شود.

او بیان می کند که این ممکن است به این معنا باشد که برونارسون سیب را غذای مردگان می دانست. علاوه بر این، دیویدسون خاطرنشان می کند که الهه بالقوه آلمانی Nehalennia گاهی اوقات با سیب به تصویر کشیده می شود و مشابهاتی در داستان های اولیه ایرلندی وجود دارد.

دیویدسون ادعا می کند که در حالی که کشت سیب در شمال اروپا حداقل به زمان امپراتوری روم باز می گردد و از خاور نزدیک به اروپا آمده است.

گونه های بومی درختان سیب که در شمال اروپا رشد می کنند کوچک و تلخ هستند.