قیمت مغز گردو سفید خوانسار بانه

مطالب مرتبط

گردو از جمله محصولات مهم باغی است که توسط کشاورزان در اکثر استان های ایران تولید می شود و در کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می گردد؛ خوانسار و بانه از بهترین ارقام گردو مغز سفید را تولید و توسط این مرکز به فروش می رسانند. قیمت مغز گردو سفید خوانسار بسیار معقول بوده و استعلام قیمت این محصول از طریق این سایت برای متقاضیان ممکن می باشد.

قیمت مغز گردو سفید خوانسار بانه

قیمت مغز گردو سفید خوانسار

شهرستان خوانسار سطح زیرکشت بالایی از محصولات کشاورزی و باغی نظیر گردو را دارد و از این رو بهترین این محصول را تولید و عرضه می کند؛ همان طور که می دانیم گردو بیشتر در مناطق کوهستانی کاشت می شود و آب و هوای کوهستانی و سرد بهترین شرایط اقلیمی برای پرورش گردو درجه یک می باشد.

شهرستان خوانسار منطقه ای کوهستانی بوده و از این رو بسیار مناسب برای کاشت و پرورش ارقام مختلف گردو می باشد؛ شهرستان خوانسار در تابستان دارای آب و هوای گرم و خشک و در زمستان دارای اقلیمی سرد است و به همین دلیل باید ارقامی از درخت گردو در این منطقه کوهستانی کاشت شود که دیرگل باشند، تا در اثر سرمای زودرس پاییز و زمستان درختان گردو دچار سرمازدگی نشوند.

سرمای زودرس زمستانه سبب می شود جوانه های درخت گردو در اثر هوای سرد سوخته شوند و بهترین راهکار برای جلوگیری از خسارت در این فصل استفاده از ارقام دیرگل است.

بهترین ارقام گردو برای کاشت در منطقه کوهستانی عبارت اند از نهال گردو فرنور، تویسرکان، روند، پالیز کانادایی و یالوورا می باشد، این ارقام نام برده شده دیرتر از سایر ارقام درخت گردو گل می دهند و گل های آن ها از سرمای زمستان در امان می مانند.

در پی تحقیقات زیادی که انجام گرفته است سه رقم درخت گردو تویسرکان، پالیز کانادایی و فرنور بیشترین علمکرد را در این شهرستان داشته اند و این ارقام به خوبی در این منطقه رشد کرده و بار داده اند.

قیمت مغز گردو سفید خوانسار بستگی به معیار های گوناگونی دارد که یکی از آن ها رنگ مغز و سایز گردو می باشد؛ هر چقدر رنگ مغز گردو سفید تر و سایز درشت تر یا بیضی شکل داشته باشد قیمت نهایی این محصول نیز بیشتر خواهد بود.

گردوی مغز سفید بانه

گردوی مغز سفید بانه شهرستان بانه یکی از شهرستان های تولیدکننده گردو در ایران به شمار می رود و بیشتر ارقام گردو های تولیدی در این شهرستان از نوع چندلر می باشند؛ برگ ها در نهال گردو رقم چندلر، حدود 25 روز دیرتر از سایر درختان گردو برگ می دهد و به همین خاطر نیز مناسب برای کاشت در منطقه سردسیری بانه می باشد.

درختان گردوی چندلر هر ساله باردهی زیادی دارند و کیفیت میوه تولیدی آن ها به قدری خوب است که طرفداران زیادی در ایران و حتی سراسر دنیا دارد؛ سایز گردو در این رقم بسیار درشت بوده و جنس پوسته آن از نوع کاغذی می باشد و به همین خاطر نیز بسیار مناسب برای مصارف آجیل می باشد.

از دیگر ویژگی های رقم گردو چندلر شهرستان بانه، می توان به رنگ سفید مغز این میوه اشاره کرد که سبب شده است از کیفیت درجه یک برخوردار باشد و بازارپسندی عالی داشته باشد.

درخت گردو چندلر به قدری در برابر تغییرات فیزیکی مقاوم است که در تابستان های گرم نیز مغز سفید این گردو تحت شرایط جوی قرار نمی گیرد، علاوه بر این موارد میوه رقم چندلر، سایزی بیضی شکل دارد و می توان آن را به صورت های مختلف خشک و تازه به مصرف رسانید.

قیمت مغز گردو سفید تویسرکان

امروزه به دلیل نوسانات زیادی در وضع اقتصادی کشور، قیمت بیشتر محصولات کشاورزی لحظه ای بوده و از این رو به صورت دقیق نمی توان گفت که محصولات کشاورزی نظیر گردو در چه قیمتی هستند؛ با این حال به صورت کلی می توان گفت که چه عواملی موثر در کاهش و افزایش قیمت گردو می باشد و در این جا به چند مورد از مهم ترین این عوامل اشاره خواهیم کرد‌.

سایز، رنگ مغز گردو، جنس پوسته چوبی، رقم گردو و سالم بودن این محصول از مهم ترین فاکتور ها در تعیین قیمت نهایی گردو تویسرکان می باشد؛ سایز، اولین معیار در تعیین قیمت گردو می باشد، کاملا مشخص است که اگر سایز مغز گردو بزرگتر باشد در نتیجه قیمت فروش آن نیز بیشتر خواهد بود.

رنگ مغز گردو به رنگ های قهوه ای، سفید ، کرمی و یا شیری در بازار یافت می شود؛ اگر مغز گردو رنگ سفید داشته باشد معمولا قیمت خرید و فروش آن نیز بیشتر خواهد بود، علاوه بر این رنگ مغز گردو ممکن است در اثر عوامل مختلف نظیر زمان نادرست در برداشت گردو، پوست کنی نامناسب یا نحوه خشک کردن اشتباه تغییر کند و به رنگ تیره، سیاه و قهوه ای تغییر پیدا کند که در این صورت قیمت فروش آن نیز کاهش می یابد.

از نظر پوسته چوبی دو نوع گردو پوست سوزنی و پوست کاغذی داریم که معمولا نوع دوم قیمت فروش بیشتری دارد و علت این امر جداسازی راحت مغز از پوسته می باشد‌.

مغز گردو سفید جیرفت

مغز گردو سفید جیرفت از محبوب ترین مغز های آجیل در بین مردم جهان می توان به مغز گردو سفید اشاره کرد؛ گردو ایرانی به صورت کاملا ارگانیک و بدون کاربرد سموم شیمیایی مضر توسط کشاورزان مناطق مختلف از جمله تویسرکان، جیرفت، بانه همدان، آذربایجان غربی و … تولید می شود و بسته به کیفیت آن در قیمت های متفاوت به فروش می رسد.

مغز گردو برای مصارف مختلف دارویی، آجیل و حتی در لوازم آرایشی و بهداشتی نیز، از اسانس این میوه استفاده می شود. مغز گردو به سبب ارزش غذایی بالایی که دارد بسیار مناسب برای مصرف در میان وعده برای نوجوانان، بزرگسالان و کودکان می باشد‌.

مغز گردو سفید جیرفت غنی از پروتئین ، اسید چرب و فیبر خوراکی می باشد؛ فیبر خوراکی سبب تقویت دستگاه گوارش بدن انسان به خصوص در کودکان می گردد و افرادی که به یبوست مبتلا می شوند برای رفع این بیماری می توانند گردو را به صورت منظم مصرف کنند‌.

اسید جرب موجود در مغز گردو برخلاف تصور عموم مردم از نوع مضر نمی باشد و افراد مبتلا به کلسترول نیز می توانند به راحتی این مغز آجیلی را مصرف کنند‌؛ اسید چرب موجود در گردو از نوع مفید برای بدن می باشد و با سم زدایی کبد ، سبب رفع بیماری کبد چرب می شود، در واقع آرژنین موجود در این مغز سبب حذف آمونیاک از کبد انسان می گردد و به پاکسازی آن کمک می کند.

مغز گردو سفید زاهدان

مغز گردو به سبب داشتن انواع مختلف ویتامین ها، مواد مغذی و آلی ، اسید های چرب و … بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن می باشد و به همین سبب توصیه می شود در روز حداقل چند عدد از این مغز مصرف شود تا از بیماری های مختلف پیشگیری کند. در این مقاله شما را با مهم ترین خواص مغز گردو سفید زاهدان آشنا خواهیم کرد.

1. مس:

مس از مهم ترین مواد معدنی به شمار می رود که به وفور در مغز گردو ایرانی یافت می شود؛ این عنصر مهم سبب تقویت قلب می گردد و در حفظ سلامت اعصاب نیز بسیار موثر می باشد.

2. ویتامین E:

ویتامین E از مهم ترین ویتامین هایی به شمار می رود که در گردو یافت می شود‌؛ این ویتامین به طراوت و شادابی پوست صورت و بدن کمک به سزایی می کند و در جلوگیری از سرطان نیز بسیار مفید است از این رو بدن همواره به این ویتامین نیاز دارد.

3. اسید فولیک:

اسید فولیک با نام های ویتامین B9 یا فولات نیز در بین مردم شناخته می شود و وجود آن در دروان بارداری برای سلامت جنین بسیار مهم است، زیرا در صورت عدم وجود یا کاهش این ویتامین در دوران بارداری احتمال تولد نوزاد ناقص افزایش پیدا می کند و به همین سبب همواره متخصصان به زنان حامله توصیه می کنند در این دروه حتما از مغز گردو استفاده کنند.

4 اسید های چرب امگا 3, 9, 6:

تمامی این اسید های چرب برای بدن ضروری بوده و در مغز گردو یافت می شوند؛ این اسید های چرب باعث تقویت ریشه و فولیکول های موی سر می گردند و در نتیجه رشد موی سر افراد را زیاد می کنند.

5. ویتامین B:

گردو حاوی این ویتامین نیز می باشد که به رشد مو، استحکام ناخن و تقویت سیستم عصبی کمک به سزایی می کند.

مغز گردو سفید زابل

مغز گردو سفید زابل گردو علاوه بر مصارف آجیل به وفور در صنایع آشپزی و شیرینی پزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ از محبوب ترین غذا هایی که می توان با گردو پخت می توان به خورشت فسنجان اشاره کرد که در سراسر ایران پخت می شود و همواره نام این خورشت در منوی رستوران ها می باشد.

گردو از خوشمزه ترین مغز هایی است که می توان به دسر هایی نظیر پودینگ، مسقطی، کیک، کوکی و انواع مختلف شیرینی ها اضافه کرد؛ علاوه بر این موارد بستنی گردویی از خوشمزه ترین بستنی هایی به شمار می رود که مناسب برای تابستان است.

همان طور که می دانیم گردو دارای دو نوع پوسته داخلی و خارجی می باشد؛ پوسته خارجی آن سبز رنگ می باشد و هنگام برداشت این محصول توسط دستگاه پوست کن از گردو جداسازی می باشد. رنگ این پوسته سبز رنگ بوده و حتی در صنعت نساجی برای رنگ آمیزی نخ یا رنگ آمیزی پاچه ها از آن استفاده می شود.

هنگام خرید گردو باید به مواردی همچون سالم بودن پوسته آن، عدم وجود ترک خوردگی و یا سوراخ نبودن آن دقت کرد؛ در صورت وجود این علائم، گردو دارای پوسیدگی و یا کپک زدگی می باشد و از خرید آن خودداری شود.

گردوی تازه زابل دارای مغز سفید رنگ و ظاهری کاملا سالم‌ دارد و بدون هیچ گونه آفت یا قارچ زدگی می باشد؛ در هنگام خرید گردو دقت شود، گردو هایی خریداری شود که وزن سنگین دارند زیرا این نوع گردو ها دارای مغز پر می باشند و به صورت کامل رسیده اند.

مغز گردو سفید نهاوند

شهرستان نهاوند با داشتن آب و هوای سرد و کوهستانی بهترین منطقه برای کاشت گردو می باشد؛ کشاورزان این شهرستان از ارقام اصلاح شده نهال گردو برای کاشت استفاده می کنند و به همین سبب گردو های تولید شده در این شهرستان از کیفیت اعلا برخوردار می باشند.

از ویژگی های مهم ارقام اصلاح شده گردو می توان گفت که نسبت به آفات و بیماری ها بسیار مقاوم می باشد و به هیچ عنوان دچار کرم یا قارچ زدگی نمی شوند، همچنین این واریته های گردو دارای پوسته چوبی از نوع کاغذی می باشند که به راحتی با یک فشار ساده دست شکسته می شوند.

این درخت برای رشد نیاز به خاک حاصلخیز، آب کافی و هرس دارد و از این رو کشاورزان برای به ثمر رساندن این درخت زحمت بسیاری می کشند و به همین سبب نیز، گردو همواره جزو خشکبار گران بها بوده و محبوبیت زیادی دارد.

رقم گردو خوشه ای به وفور در شهرستان نهاوند کاشت می شود و این رقم به سبب دیرگل بودن آن بسیار مناسب برای این منطقه سردسیری می باشد. گردو خوشه ای در پاییز برداشت می شود و بسیار پر بار می باشد. همان طور که از نام این رقم پیدا است میوه های گردو به صورت خوشه ای بار می دهند و از نظر اقتصادی بسیار پربازده می باشد.

مغز گردو سفید همدان

مغز گردو سفید همدان گردو همواره جزو اقلام تجاری بوده و از نظر اقتصادی دارای ارزش زیادی می باشد؛ ایران سطح زیرکشت زیادی از درختان گردو را دارا می باشد و به همین سبب این کشور از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه می باشد.

گردو ایرانی در کیفیت های گوناگونی تولید می شود و از این رو در قیمت های متغیری به فروش می رسد. این نمایندگی فروش گردو، این محصول را در سراسر ایران توزیع می کند تا نیاز مردم به این محصول تامین گردد.

این نمایندگی، گردو را به کشور های همسایه و سایر کشور های خارجی صادر می کند و طرفداران زیادی در کشور های امارت پاکستان، افغانستان، عربستان، ترکیه، عراق و سایر کشور های اروپایی دارد.

این مرکز فروش، گردو را از استان های مختلف و به طور مستقیم از کشاورزان خریداری می کند و با کوتاه کردن دست دلالان از خرید و فروش این محصول سبب شده است گردو با قیمت بسیار ارزان تر از سایر مراکز به فروش برسد و به دست مصرف کنندگان در تمام جهان برسد.

بسته بندی گردو در کارگاه های مخصوص انجام می گیرد؛ این محصول ممکن است در گونی های ۵۰ کیلوگرمی و بدون جداسازی پوست، به بازار عرضه گردد و یا پس از فرآوری به صورت های مختلف روانه بازار شود. اگر گردو در آجیل استفاده شود در ابتدا در کارخانه های مخصوص پوست گیری و توسط نمک طعم دار می شود و سپس روانه بازار فروش می گردد.