پزشکان توانستند با عایق صوتی خودرو شنوایی کودک 11 ساله را برگردانند

مطالب مرتبط

وقتی مناظر و صداهای دنیای اطراف خود را تماشا می کنید، هیچ چیز بهتر از گشت و گذار در جاده آزاد با آهنگ های مورد علاقه شما نیست. متأسفانه، صدای بلند موتور، جغجغه‌ها و سایر صداهای بیرونی می‌توانند به سرعت تجربه رانندگی عالی را از بین ببرند و لذت بردن از موسیقی را دشوار کنند.

خاموش کننده صدا یا همان عایق صوتی خودرو چیست و چگونه کار می کند؟
خاموش کردن صدا فرآیند کاهش یا حذف نویز و ارتعاشات در خودرو با استفاده از مواد جاذب صدا است. هدف این است که با ایجاد مانعی بین سر و صدا و فضای داخلی خودرو، از ورود صداهای خارجی به داخل و جهش اطراف کابین جلوگیری شود.

مواد خاموش کننده صدا از لاستیک بوتیل یا آسفالت ساخته شده اند و برای جذب امواج و ارتعاشات صوتی به جای انعکاس آنها طراحی شده اند. این مواد روی پوشش داخلی خودرو، کفپوش، درها و صندوق عقب خودرو اعمال می‌شوند تا مانع صوتی شوند. این امر ورود سر و صدا به داخل کابین را دشوارتر می‌کند و در نتیجه سواری آرام‌تر و آرام‌تری دارد.

عایق

هنگامی که خاموش کننده صدا به درستی اعمال شود، می تواند به طور قابل توجهی صدای موتور، سر و صدای جاده و حواس پرتی های بیرونی را کاهش دهد و لذت بردن از سواری، برقراری ارتباط با مسافران و تمرکز بر روی کار را آسان تر کند.

انواع مواد خاموش کننده صدا
مواد خاموش کننده صدا در اشکال مختلف موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به عنوان مثال، لاستیک بوتیل رایج‌ترین ماده مورد استفاده برای از بین بردن صدا است، زیرا در جذب صدا و ارتعاشات مؤثر است. نفوذپذیری گاز پایینی دارد و در برابر تغییرات دما مقاوم است و برای استفاده در خودروها ایده آل است.

سه دسته اصلی مواد خاموش کننده صدا وجود دارد: تشک ماشین، اسپری ها، و محصولات عایق با الیاف و فوم.