چگونه مغز گردو را سفید کنیم

مطالب مرتبط

خیلی از شما ممکن است به مغز گردوی سفید و روشن علاقه بیشتری داشته باشید و تصور کنید چنین گردویی کیفیت و طعم بهتری دارد در حالی این مورد همیشه صادق نیست. چه بسیارند گردوهایی که علارغم ظاهر تیره‌تری که دارند، دارای طعم بهتر و چربی بیشتری می‌باشند. اگر دوست دارید گردویی داشته باشید که در کنار کیفیت، طعم لذیذ و چربی بالایی که دارد، ظاهر سفید و زیبایی نیز داشته باشد، این مقاله را بخوانید تا با روش سفید کردن مغز گردو آشنا شوید.

چگونه مغز گردو را سفید کنیم

مغز گردو سفید

قبل از اینکه با طریقه سفید کردن مغز گردو آشنا شوید، بهتر است ابتدا دلایل سیاه شدن مغز گردو را بشناسید تا در صورت امکان از این اتفاق جلوگیری کنید. موارد زیر می‌توانند سبب سیاه شدن گردو شوند: تاثیر نژاد گردو و یا آب و هوا: گردوها انواع مختلفی دارند و در نژادهای مختلفی طبقه بندی می‌شوند. برخی گردوها از بعضی نژادها، ذاتا نسبت به سایر گردوها تیره‌ترند.

علاوه بر این مورد، آب و هوا هم می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ظاهر و کیفیت گردو داشته باشد. برای مثال آب و هوای نامناسب امسال باعث شده که رنگ گردوهای امسالی نسبت به گردوهای سال‌های گذشته تیره‌تر باشد. عدم چیدن به موقع گردوها: چیدن گردوها دیرتر از موعد آن، می‌تواند تاثیر منفی روی رنگ گردو گذاشته و سبب تیره شدن آن شود. جدا نکردن پوست سبز گردو در زمان مناسب: بعد از رسیدن گردوها و جمع آوری آن‌ها، پوست سبز گردو باید حداکثر تا یک هفته بعد از چیده شدن گردو از آن جدا شود.

در غیر این صورت رنگ مغز گردو به مرور تیره و سیاه خواهد شد و کیفیت آن نیز افت می‌کند. برای آشنایی با “روش کندن پوست سبز گردوی تازه” اینجا کلیک کنید. عدم نگهداری گردو در شرایط مناسب: بسیار مهم است که حتما “روش نگهداری گردو” را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. نگهداری گردو در شرایط نامناسب مثل قرار دادن آن در مکان مرطوب، خیلی گرم و یا در معرض نور مستقیم خورشید، علاوه بر اینکه سبب تغییر رنگ و تیره شدن گردو می‌شود، از کیفیت گردو نیز کاسته و سبب کاهش طول عمر گردو می‌گردد.

برای سفید شدن مغز گردو، دو روش وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با حجم گردوهایی که تصمیم به سفید کردن آن دارید، از یکی از این روش‌ها استفاده نمایید. ۱- روش صنعتی سفید کردن مغز گردو این روش برای زمانی مناسب است که بخواهید حجم زیادی گردو را سفید کنید. برای سفید کردن گردو در این روش، از ماشین آلات صنعتی مخصوصی که در کارخانه‌ها یا تولیدی‌های مواد غذایی قرار دارد، استفاده می‌شود؛ به این صورت که مغز گردوها را درون دستگاه می‌ریزند، دستگاه پوست رویی مغز گردو را جدا کرده و در نهایت مغز گردو سفید به شما تحویل می‌دهد.

۲- روش خانگی سفید کردن مغز گردو اگر میزان گردوهایی که می‌خواهید سفید کنید کم است، این روش بهترین گزینه برای شماست. در این روش ابتدا باید مغز گردوها را مدتی در آب و یا آب نمک ولرم خیس کنید تا جایی که پوست رویی مغز گردوها شل شده و از گردو جدا شوند تا در نهایت مغز گردویی سفید و زیبا داشته باشید.مغز گردو سفید

برای بیشتر افراد مغز گردوی سفید جذاب‌تر است و حاضرند مبلغ بیشتری برای آن بپردازند. با آنکه قیمت مغز گردو سفید از تیره بیشتر است، باید در نظر داشت که لزوما کیفیت مغز گردو به رنگ آن وابسته نیست بلکه بیشتر از همه طعم و میزان چرب بودن گردوست که کیفیتش را تعیین می‌کند. به همین دلیل مغز گردو خورشتی یکی از محبوبترین و خوشمزه‌ترین انواع مغز گردو است.

با این روش‌هایی برای سفید کردن گردو وجود دارد. قبل از پرداختن به این روش‌ها، ابتدا دلایل سیاه شدن رنگ مغز گردو را بررسی می‌کنیم: چرا مغز گردو سیاه می‌شود؟ سیاه شدن مغز گردو می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد؛ شاید مهمترین علت آن نژاد گردو باشد برخی نژادهای گردو سیاه‌تر از دیگری هستند البته همانطور که گفته شد این به معنای کیفیت پایین‌تر نیست.

از دیگر عوامل می‌توان به نحوه خشک کردن و چیدن گردو اشاره کرد؛ اگر گردوها دیراز درخت چیده شوند یا دیر از پوست سبزشان جدا شوند، رنگشان تیره می‌شود. چکار کنیم مغز گردو سفید شود؟ برای سفید کردن مغز گردو دو روش کلی وجود دارد که یکی برای مقادیر زیاد و استفاده‌های صنعتی مناسب است و دیگری برای مقدار کم گردو و استفاده در منزل: روش اول: روش اول استفاده از ماشین‌آلات صنعتی است. این دستگاه‌ها به صورت صنعتی و مکانیزه، پوست رویی مغز گردو را جدا می‌کنند. و مغز گردوهایی سالم تحویل می‌دهند.

همانطور که مشخص است این روش برای مقادیر گردوی زیاد به صرفه است.روش دوم: در این حالت مغز گردو را داخل آب یا آب‌نمک ولرم می‌اندازند تا پوسته رویی ان جدا شود. وقتی پوسته رویی آن جدا شد، لایه زیرین آن که اصطلاحا به آن «فیله» می‌گویند نمایان می‌شود. فیله مغز گردو سفیدتر از پوست آن است و با این کار مغز گردوهایی سفید خواهید داشت. این روش برای استفاده در منزل و مقادیر کم گردو مناسب است. با این کار می‌تواند برای صبحانه گردوهایی سفید و چشم‌نواز داشته باشید.

مغز گردو سیاه بهتره یا سفید

مغز گردو سیاه بهتره یا سفید مغز گردوها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از خیلی جهات با یک‌دیگر متفاوتند. شناخت انواع مغز گردو، ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک برای کسی که می‌خواهد گردو بخرد، لازم و ضروری است. اگر قصد خرید گردو دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با شناخت انواع مغز گردو، متناسب با کاربرد مورد نظرتان انتخاب درست‌تری داشته باشید.

انواع مغز گردو مغز گردوها را می‌توان به سه دسته کلی زیر تقسیم کرد: ۱-مغز گردو سفید مغز گردو سفید به عنوان بهترین و پرطرفدارترین نوع مغز گردو شناخته می‌شود. رنگ این مغز گردو همان‌طوری که از نامش پیداست، سفید مایل به کرم بوده و دارای ظاهری زیبا و یکدست و چربی بالایی است.

معمولا این گردو نسبت به دو گردوی دیگر خوش‌طعم‌تر و قیمت آن بیشتر است.دلیل پرطرفدارتر بودن و گران‌تر بودن مغز گردوی سفید نسبت به مغز گردوی معمولی و خورشتی، همین ظاهر روشن‌تر و طعم بهتر می‌باشد.

از این گردو بیشتر به همراه نان و پنیر، به عنوان آجیل و یا برای تزئین استفاده می‌شود. برای خرید مغز گردو سفید درجه یک اینجا کلیک کنید. ۲-مغز گردو معمولی این مغز گردو به رنگ قهوه‌ای روشن در بازار موجود است. از نظر کیفیت و میزان چربی تفاوتی بین این مغز گردو با مغز گردوی سفید وجود ندارد. مغز گردوی معمولی ظاهری خوب و یکدست دارد، طعم آن خوب و همه‌پسند است و نسبت به مغز گردو سفید ارزان‌تر می‌باشد.

معمولا این مدل گردو به علت قیمت ارزان‌تر، کیفیت بالا و طعم خوبی که دارد، نسبت به دو مغز گردوی دیگر پرمصرف‌تر بوده و از آن می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد. ۳-مغز گردو خورشتی این مدل مغز گردو که با نام مغز گردو فسنجانی هم شناخته می‌شود، رنگ تیره متمایل به سیاه دارد. از نظر کیفیت، طعم و میزان چربی معمولا تفاوت چندانی بین مغز گردو خورشتی و دو گردوی بالا وجود ندارد ولی همین ظاهر تیره‌تر گردو خورشتی باعث می‌شود که افراد کمتری این گردو را دوست داشته باشند.

قیمت مغز گردوی خورشتی به دلیل طرفداران کمتری که دارد، نسبت به دو مغز گردوی دیگر کمتر است و معمولا از آن در تهیه انواع غذاها، شیرینی‌جات و دسرها استفاده می‌شود. برای خرید مغز گردو خورشتی باکیفیت اینجا کلیک کنید. انواع مغز گردو از نظر شکستگی علاوه بر تقسیم‌بندی کلی بالا می‌توان مغز گردوها را به روش دیگری هم دسته‌بندی کرد.

زمانی که پوست چوبی گردو از آن جدا می‌شود، ممکن است مغز گردو به صورت سالم خارج شود و یا به تکه‌های کوچک‌تر خرد شود. متناسب با اینکه این مغز چه‌قدر سالم مانده و اینکه به چند تکه تقسیم شده است، می‌توان مغز گردوها را به چهار دسته زیر تقسیم کرد: ۱- مغز گردو چهار پر اگر بعد از شکستن و جدا کردن پوست گردو، مغز گردو به صورت کامل، سالم و بدون ذره‌ای خرد شدن خارج شود، به آن مغز گردوی چهار پر گفته می‌شود. ۲- مغز گردو دوپر اگر در یک مدل مغز گردو اکثر مغزها نصف یک مغز گردوی کامل باشند، به آن مغز گردوی دوپر گفته می‌شود. ۳- مغز گردو تک پر اگر اکثر مغزها در یک مدل مغز گردو به صورت ۱/۴ یک مغز گردوی کامل باشند، به آن مغز گردو تک پر می‌گویند. ۳-مغز گردو دندانه‌ای در این نوع مغز گردو، عمده مغزها به صورت خرد شده و ریز هستند؛ مغز گردو دندانه‌ای بیشتر در کیک‌پزی و شیرینی‌پزی کاربرد دارد.

کدام مغز گردو بهتر است؟ ما در بالا انواع مغز گردو را معرفی کردیم و به بیان ویژگی‌های هر یک پرداختیم. بر اساس توضیحات بالا، اینکه کدام مغز گردو بهتر است، کاملا بستگی به سلیقه شما و کاربردی دارد که گردو را برای آن می‌خواهید. اگر می‌خواهید از گردو به عنوان آجیل، به همراه نان و پنیر و یا برای تزئین استفاده کنید، طبیعتا گردوی سفید، سالم‌تر و درشت‌تر بهترین گزینه برای شماست. اگر می‌خواهید از گردو در تهیه خوراکی‌های مختلف استفاده کنید، گردوی خورشتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و اگر گردویی می‌خواهید که هم بتوانید از آن در موارد مختلف استفاده کنید و هم قیمت و ظاهر مناسبی داشته باشد، گردوی معمولی بهترین انتخاب برای شما است.

ما درکام قصد داریم در مهر ۱۴۰۰ برای اولین بار محصول گردو را موجود کنیم. ما برای انتخاب این گردو به شهرهای مختلف سفر خواهیم کرد و محصول باغدارهای مختلفی را امتحان می‌کنیم تا در نهایت بهترین گردوها را برای شما تامین کنیم. شما می‌توانید برای خرید گردو درکام روی باکس زیر کلیک کنید و جزئیات بیشتر در این مورد را ببینید.

مغز گردو سفید جوشاندن

همواره مغز گردوی سفید در میان مردم طرفداران زیادی داشته که این محبوبیت به دلیل ظاهر تمیزتر و جذابیت بیشتر آن بر سر سفره ها می باشد؛ برای پاسخ به این سوال که چگونه مغز گردو را سفید کنیم، در بخش بعدی به صورت اجمالی بیان خواهیم کرد به طور کلی دو روش برای سفید کردن مغز گردو وجود دارد.

روش اول برای مقادیر بالای گردو کاربرد دارد که به کمک دستگاه های صنعتی و به صورت مکانیزه پوست نازک روی گردو را جدا کرده و یک مغز گردوی سالم و سفید تحویل می دهد.

روش دوم سفید کردن مغز گردو، روش مورد استفاده در منزل است که برای مقادیر کم گردو از آن استفاده می شود به این صورت که مغز گردو را داخل آب نمک ولرم قرار می دهند تا پوسته رویی آن جدا شود.یکی از عواملی که موجب تیره شدن مغز گردو می شود جدا نکردن به موقع پوست سبز آن است که کار دشواری محسوب می شود؛ برای داشتن یک مغز گردو سفید جوشاندن آن به مدت یک دقیقه با پوست سبز موجب راحت تر شدن عمل پوست کندن آن می گردد که بعد از جداسازی پوست سبز می توانید به کمک روش هایی که در قسمت های قبلی گفته شد مغزها را به مدت 24 ساعت در آب نمک قرار داده و با جدا کردن لایه ی قهوه ای یک مغز گردوی سفید و سالم تهیه کنید.

استفاده از روش های خانگی سفید کردن مغز گردو بسیار مقرون به صرفه تر از خرید آن به صورت آماده می باشد، چون در این صورت هزینه سفید کردن از مبلغ گردو کسر می شود و در نتیجه قیمت محصول نیزکاهش پیدا می کند.

مغز گردو سفید حرارت دادن

مغز گردو سفید حرارت دادن اغلب مردم برای خوردن گردو در وعده صبحانه از مغز گردو سفید استفاده می کنند، زیرا از نظر ظاهری زیباتر از گردو قهوه ای یا سیاه می باشد با اینکه خواص مغز گردو سفید تفاوتی با مغز گردوی معمولی ندارد و از نظر قیمت بسیار گران تر از نوع معمولی و تیره ی آن است اما همواره خریداران و طرفداران خاص خود را دارد. سفید شدن مغز گردو به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن ها می تواند کمبود های ناشی از عناصر معدنی خاک مانند آهن، روی و مس باشد که با انتخاب یک کود مناسب و غنی می توان این مشکلات را به راحتی برطرف کرد.

نکته ی حائز اهمیتی که کشاورزان و تولیدکنندگان گردو برای سفید تر شدن آن باید در نظر داشته باشند جلوگیری و پیشگیری از رشد بلایت باکتریایی در باغ گردو است که موجب تیره شدن مغز محصول و کاهش کیفیت آن می شود؛ بهترین روش برای از بین بردن و ممانعت از ایجاد این بیماری سمپاشی با سمومی مانند اکسی کلرور مس یا بردوفیکس می باشد.

در این بخش قصد داریم به تفاوت های بین دو مغز گردو سفید و سیاه بپردازیم؛ برای پاسخ به این سوال که آیا مغز گردو سیاه بهتره یا سفید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. اولین تفاوت این دو محصول که نظر همه را به خود جلب می کند، رنگ آن هاست که یکی تیره و یکی سفید می باشد و تفاوتی در خاصیت اصلی آن ها وجود ندارد و این تفاوت صرفا ظاهری است. گردو یکی از انواع مغزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و اسید چرب امگا 3 می باشد و از این جهت فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد.

– کمک به حفظ سلامت قلب و عروق – کمک به سلامت سیستم ایمنی بدن – بهبود عملکرد قلب – جلوگیری از بروز انواع سرطان همچنین گردو حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، ویتامین B6 ،E، فسفر، منگنز و مس می باشد که هر کدام از این ویتامین ها به طور مجزا در سلامت بدن نقش مهمی ایفا می کنند.از آن جایی که تفاوتی در خواص مغز گردو سفید و سیاه وجود ندارد، تاثیراتی که مغز گردو سفید در حرارت بدن دارد کاملا مشابه با انواع دیگر این محصول است.

طبق نظر کارشناسان طب سنتی گردو طبع گرم و خشک دارد و مصرف آن در فصول گرم سال برای افرادی که طبع بدنی گرمی دارند موجب افزایش سطح حرارت بدن می شود. همچنین گردو دارای کالری و چربی نسبتا بالایی است که در صورت مصرف بیش از اندازه می تواند موجب افزایش وزن شود.

مغز گردو سفید ضرر دارد

همانطور که قبلا گفته شد وجه تمایز مغز گردو سفید و سیاه فقط در ظاهر آن ها است. به طور کلی زیاده روی در مصرف هرچیز برای بدن مضر است، گردو با توجه به طبع گرم و خشکی که دارد به خصوص در افراد گرم مزاج مشکلات متعددی از جمله بالا رفتن حرارت کبد را درپی خواهد داشت که خود منشا بیماری هایی نظیر هپاتیت می باشد؛ احساس داغی و حرارت زیاد در بدن، تیره شدن رنگ پوست، ایجاد کهیر، خارش؛ جوش، لکه های پوستی، حساسیت تنفسی و پوستی از جمله مهم ترین علائم کبد گرم می باشند.

مغز گردو سفید زیاد خوردن

مغز گردو سفید زیاد خوردن با توجه به خواص و فواید زیادی که مغز گردو در سلامتی دارد بهتر است در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد این موضوع در رابطه با مغز گردو سفید و زیاد خوردن آن نیز صدق می کند. گردو ایرانی نسبت به سایر گردو هایی که در جهان وجود دارد از انرژی بیشتری برخوردار بوده و حجم انرژی آن حدود 650 کیلو کالری محاسبه شده است؛ گردو بهترین مصلح برای پنیر در وعده ی صبحانه محسوب می شود و در طبخ انواع غذاهای لذیذ ایرانی از جمله خورشت فسنجان مورد استفاده واقع می شود.

تهیه گردوی مرغوب و با مغز سالم و خوش طعم برای استفاده به صورت خام و یا مصارف دیگر از جمله پخت انواع غذا ها و شیرینی ها همواره دغدغه ی همه ما بوده و هست. از این جهت برای خرید گردو با قیمت مناسب نیازمند فروشندگان و تامین کنندگانی هستیم که محصولات خود را به طور مستقیم و بدون واسطه عرضه می کنند برای سهولت در شناسایی و یافتن بهترین عرضه کنندگان گردو، شرکت آراد برندینگ مجموعه ای از بهترین ها را جمع آوری کرده که در سایت این شرکت قابل دسترسی برای عموم مردم قرار گرفته است.