تن ماهی شنگر را با قهوه بخورید تا کهیر نزنید!!!

هر روز بیشتر از تأثیر تغذیه بر سلامتی و در نتیجه بر کیفیت زندگی خود آگاه می شویم.

مردم دیگر با کالری های خالی قانع نمی شوند، بلکه روی غذاهایی سرمایه گذاری می کنند که ما را تغذیه می کنند، ما را تقویت می کنند و کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشند.

غذا دارو است، درست است؟ حتما قبلاً در مورد اهمیت ماهی در تغذیه انسان شنیده اید و این واقعیت که ماهی آبی کوچک سرشار از مواد مغذی بسیار ارزشمندی است که برای سلامتی انسان مفید است.

ملکه دریای ما به دلیل کیفیت غذایی استثنایی خود، ساردین که اغلب در رژیم غذایی نادیده گرفته می شود، متمایز است.

ساردین همچنین مهمترین نوع ماهی اقتصادی ما است، بنابراین به دلیلی به نام نان آور خانه دالماسیا و جزایر نامگذاری شده است.

ماهی به اشکال مختلف تازه، منجمد، شور، ترشی شده و به تن ماهی شنگر در بازار موجود است.

ما ساردین را دوست داریم زیرا سرشار از پروتئین با ارزش بالا، اسیدهای چرب غیراشباع است که تأثیر مثبتی بر سیستم گردش خون ما دارد و خیلی چیزهای دیگر.

ساردین تازه همیشه در دسترس ما نیست و در ماه کامل، زمانی که هوا بد است یا آیش کم است، صید نمی شوند.

تن

با این حال، ساردین و ساردین در یک قوطی در آن زمان در دسترس ما هستند. کنسرو ماهی با خود یک سنت چند صد ساله دارد، اما اخیراً محبوبیت آنها رو به کاهش است.

همین نام کنسرو ماهی تصویر اشتباهی از این محصول می دهد، یک بار شنیدم دو خانم نظر دادند که کنسرو ماهی پر از مواد نگهدارنده است و سالم نیست.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا کنسرو ماهی سالم است؟

فناوری کنسرو ماهی در دوره 1804 تا 1852 توسعه یافت، از 1804-1809 نیکلاس آپرت فرانسوی روش جدیدی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی با پختن آن در یک شیشه در بسته ابداع کرد.

در دوره بعد، بسته‌بندی مناسب‌تر (قوطی‌ها)، روش بستن هرمتیک قوطی‌ها با استفاده از درز دوبل، فرآیند استریل‌سازی بالای 100 درجه سانتی‌گراد و ورود اتوکلاوها به فرآیند تولید تکنولوژیکی یافت شد.

همه اینها تولید کنسرو ماهی را به شکلی که امروز می شناسیم امکان پذیر کرد.

در آغاز دهه 1890 کارخانه های ساردین در کشور ما نیز شروع به افتتاح کردند، پس از جنگ جهانی اول، 17 کارخانه تولید کنسرو ماهی مشغول به کار بودند که در دهه 30 قرن گذشته حدود شصت مورد از آنها وجود داشت و بیش از نیمی از آنها در جزایر بودند.

کارخانه های آن زمان سالانه حدود 400000 قطعه کنسرو ماهی تولید می کردند، در طول قرن بیستم، این فناوری کامل و کاملاً خودکار شد، در حالی که اخیراً مطابق با استانداردهای جهانی برای کیفیت و ایمنی مواد غذایی استاندارد شده است.

امروزه 6 کارخانه تولید کنسرو ماهی در خاک جمهوری کرواسی فعالیت می کنند و ظرفیت تولید سالانه چندین میلیون است.